23 September 2010

ayat nak cam best...

Share
tajuk hari ini.

aku secara tegas memaksa diri membaca beberapa belog berpengaruh. dengan penuh penghayatan & fokus yg terancang rapi dan kemas. aku telah dapati terdapat beberapa kesamaan yg penuh saksama tntg beberapa fakta. 1st & only adalah berkait rapat tentang pengolahan ayat penulisan. corak penulisan yang dapat aku andaikan, bebaur corak kontribusi skema haram. yang dpt kita lihat spt ingin memberitahu orang ramai merekalah 'pelajar jurusan sastera terakhir'. corak ayat berita tv3 diguna pakai secara jitu dan nyata. dgn menduplikasi stail pengacara2 sopan mahupun berbudi. malah aku juga telah terjumpa onar2 aktif, serta beberapa sebab yg perlu dirahsiakan. atas dasar memelihara ketertiban dan adab penulis belog.

jika trend ini berterusan. aku rasa mungkin kita rakyat malaysia tidak dapat mengenal potensi diri. jika kita amati dan tafsir mimpi secara berperingkat. kita dapati budaya ini tengah subur dan membimbangkan. perkara ini tidak dapat disangkal dengan perdebatan ala-ala komunis mahupun sosialis. ia adalah bentuk penulisan 'indie'. dimana 'indie' bukan bermaksud bebas tetapi mewakili popularisme. rangkuman2 sinopsis berkapita tinggi dengan kondisi realiti tepu tersebut menyebabkan kita enak dibuai beberepa persepsi janggal yang menjadikan kita sekadar populis atau propolis yang berbaga-bagai.




dan.... yang pasti. ayat yang aku tulis ni pun dah macam skema. celaka..
ha ha ha ha ha. aku metertawakan diri sendiri beramai-ramai..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...